FAN

hur jag så gärna vill vara någon annan

HUMAN OF THE YEAR

skulle jag sagt något annorlunda? skulle jag lite klyschaktigt springa in i hans famn och fyrverkerier hade färgat himlen över oss.
fast livet är ju inte så. det finns inga lyckliga slut, för att inte låta allt för pessisistisk. det finns bara bättre slut. bättre dagar. det spelas inte känslosamma regina spektor låtar i bakgrunden medan din drömman kysser dig på tolvslaget i hamnen.
istället finns det en snötäckt grusväg. blå ögon som inte sett mycket av världen och en blyg flicka som bara står. utan att säga något alls. det är kallt och rök ringlar upp mot stjärnorna när vi andas men inte på ett romantiserat- utan bara på ett jävligt sverige-vinterland-kallt sett.
så det kanske var lika bra. istället blir jag kysst (läs: uppäten) av någon jag aldrig träffat förut. förudmjukad och fortfarande lika ensam. välkommen till life as I know it.

PUSH

sår på låren men ingen ser. sår i själen men ingen ser det heller. 
hur mycket jag vuxit. från en femtonårig liten skit till en tjugoårig (fortfarande jävligt kort) skit. en liten osäker hög på toalettgolvet till någon som åtmindstonde kan hålla ihop sig själv. ikväll ger jag mig själv en klapp på axeln. bra jävla jobbat line. nu lägger vi 2012 bakom oss och glömmer allt om ångest och apati.

2011-02-15

"#1 te i ett kök med världens största och massiva köksbord. jag har alltid älskat det bordet. vi pratar och fnissar. lyssnar på nationalteatern eller håkan och en gång lurade vi alla att vi varit på badhuset på en rast.
#2 när hon skriver att föresten så är du bäst och jag älskar dig. jag kan nog inte riktigt förklara hur mycket det verkligen betyder för mig.
#3 när vi sitter i ett kök och spelar ölspelet. bara hon och jag. jag går ut på balkongen och hon sitter innanför. gör fula miner och jag dansar. blåser rök upp mot himlen och går in i värmen igen.
#4 när vi istället för att pluggar matte ägnar ändlösa minuter att leka ritlekar och ta fula kort. eller spela in helt värdelösa filmer som nog bara vi förstår.
#5 eller när vi skrattar til sagan om ringen och även fast jag helst av allt vill sova så håller ni mig vaken.
#6 när jag kramar korset jag har kring min hals hårt i min hand. inte för att jag har en viss tro utan för att min mamma gav mig det och jag har inte tagit av mig det mer än fyra gånger sen jag fick det.
#7 eller när mamma rättar till en hårslinga bakom mitt öra och säger att jag är bäst. även fast jag alltid skämtar bort det."

UP IN THE AIR

mina gubbar har släppt ny singel. fangirlar sönder as usual. den är dock lite för poppig för min smak men who cares de är tillbaka och nytt album släpps den 15 maj och mitt liv ba poof tillbaka.

MY OH MY

 
bara för att testa gjorde jag denna - förstår ingenting av röv imovie den människa som laddar ner premier åt mig kommer jag vara förevigt tacksam - lite pinigt med tanke på att den suger men nån gång måste va den första so no hate

MINDFUCK

tänker på fel person fel pojke med alldeles för lite vetskap om någonting och alldeles för blå ögon för sitt eget bästa

GRANDMA


NEW BABY

har köpt mig en ny kamera. så nu kommer det förhoppningsvis att uppdateras lite oftare här

THX

slipper äntligen att sakna sönder

WE ACCEPT THE LOVE WE THINK WE DESERVE

"This one moment when you know you're not a sad story. You are alive, and you stand up and see the lights on the buildings and everything that makes you wonder. And you're listening to that song and that drive with the people you love most in this world. And in this moment I swear, we are infinite."

FEELING LIKE MY CHEST WOULD EXPLODE FROM MY HEARTBEAT

"live 'cause tonight you'll all be set free"

RSS 2.0