TUR ATT MAN ÄR HARDCORE

jag hade varit nitton år i 2 timmar och elva minuter. var arg. men det var trotsallt det första nyåret jag inte gråtit på på tre år.
(kom hem till smörgåstårta och min natt blev genast mycket bättre)

FOOL


300

visste inte att man kunde sakna så här mycket.

T


BELLFLOWER

nytt tidsfördriv

IN MEMORY OF

the man who sold the world och jag sitter på sängkanten. vaggar fötterna i takt till kurts stämma och restrerande rytm. han skulle bli 45 idag.

NÅGON FRÅN FÖRR

du fick låna min gråa, sönderslitna tjocktröja och vi gick in på skoltoaletten. du grät och din kajal hade runnit längst hela kinderna. hela tiden sa du "förlåt, jag vill inte svarta ner din tröja". jag skrattade och tog hennes ansikte i mina händer. när hon grät var det värsta jag visste. när hon satt där med blödande sår. du grät och jag tröstade.
du orkade inte mer och jag ville krypa in under ditt skinn och hålla upp dig. du fina som alltid ringde och frågade hur jag mådde.
jag satte hennes sneda prinsesskrona rätt igen och viskade;
"käraste änglasyster. det kommer bli bra. vi tar oss igenom det här. du och jag."

STÅL


WAR

"War will always exist because there is no profit in world peace."

GRATTIS PÅ 1ÅRS DAGEN HJÄRTAT


HEARTS

ljus som släcks och aldrig tänds igen. organ som sätts i brand för att sakta förvandlas till aska.

MUSIC

breathing rhymes and lyrics.

WHAT IF I FELL TO THE FLOOR


GOODBYE

maggio gråter framme på scen och jag kan inte få mig till att öppna munnen. försöker sjunga med men det liksom bubblar över. lyriken till mitt hjärta blöder och jag kan inte andas. det mindre än två timmar kvar och jag kan inte andas. säger hejdå och springer allt vad jag orkar till jag kommer.
sätter mig i en förfallen brassestol. zumbali och jag borde inte dricka egentligen. vill inte förstöra något. vet inte vad jag ska känna. vet inte vad jag ska säga.
.
total lycka. eufori. jag andas samma luft som de jag livnärt mig på i månader. alla de gånger jag fallit. skrikit. spottat. hatat. DET ÄR DET HÄR JAG VÄNTAT PÅ SÅ LÄNGE.
att äntligen få andas igen. att få stå där och fulgråta till alibi. hålla i handen och skrika.
är det så här det känns att leva?
.
osammanhängade ord som inte tycks passa in någonstans. explosioner av glädjerus är lite svårt att sätta fingret på.

THIS IS WAR

när fingrarna lyckas skaka fram skivalbumet som ligger där det egentligen inte borde ligga. under något klädesplagg slängt på golvet. trycker på play och plötsligt en smärta du känner igen.
när en låt är så perfekt att det gör ont på precis rätt ställe. och du gråter av glädje och inte bottenlös sorg.

A BEAUTIFUL LIE

om att hitta sig själv (länk).

WE OWN THE NIGHT

för det kommer ju en tid som de där orden inte känns lika mycket. då ditt hjärta inte bränner så förjävligt vereviga gång orden nuddar dina trumhinnor. inte för att känslan försvunnit. nej den finns fortfarande kvar. skaver lite bakom revbenet. men du har lärt dig att uthärda det. ord veknar och tynar bort. känslor svalnar.
du kommer att resa dig.

MOTHER OF HOTNESS


YOU COULD HAVE IT ALL, MY EMPIRE OF DIRT

tittar på I'm not there och mumlar med i replikerna. tittar på nine inch nails live inspelningar. vill stå där, lyssna på hurt, skrika med och gråta för en borttappad själ. gråta för den fjortonåriga jags skull. hon förtjänade mer.

JAG ÄR EN SÅNDÄR BRÄCKLIG JÄVEL



RSS 2.0