BLACK EYES ON A SATURDAY NIGHT

ikväll är det nyår och det ska firas med min hjärtevän. imorgon fyller jag nitton, sprängfylld och needy. gott nytt år på er, fullt ös medvetslös.

VIKTEN AV ETT OLYCKLIGT HJÄRTA


MY PROBLEM IS THAT I THINK TOO MUCH


GILLAR LÄGET


JESUS OF SUBURBIA

waking up heartaching.

MY HEAD IS A MESS


NEW LIFE


ÅRSRESUMÉ 1.0

JANUARI - "låt guldåret börja"
- Hade precis återhämtat mig från min Jay Smith crush (jag råkade ju stöta på honom och sno en kram -> död line)
- Ville mest känna något mer, något bättre.
- Blev äntligen arton och fick andas själv.
- Mina helger bestod av fresch och smultronvin.
- Gled runt med min hjärtevän och åt pommes varje fredagsnatt.
- Var på spelning och trodde att hela golvet skulle rasa ner (spilde smultronvin på trägolv och sprang så fort jag kunde därifrån).
- Besökte en av stans krogar för första gången och den brann ner samma kväll.
- Analyserade sönder Mr. Nobody och blev frälst.
- Stängde in mig i min marsvärld som jag gjort ett par månader redan.
- Var galet kär i Jared Leto.
- Hängde hos min käresta med det stora köksbordet och trivdes.
- Upptäckte att Nirvana läkte alla sår.
- "därför vill jag bara stå där i publikhavet och skrika. gråta. och tro på något som faktist finns. på något som är så sjukt jävla bra och på någon som tror på mig. på oss. kämpa mot min klaustrofobi för det här är värt att inte kunna andas. för på något sätt kan jag andas för första gången på så jävla länge. det spelar ingen roll om det är en man med rosa tuppkam eller en med platåskor, stripigt svart hår och två olika färger på ögonen. eller en annan man som gör konstiga rörelser och liksom hackar sig fram på scen. som står där med blank blick som ändå är så jävla ren. det spelar ingen roll. bara jag får stå där. och känna att jag är delaktig i något så jävla fint och bra." ville gå på konsert.
- Bestämde mig för att tatuera in en triad bakom mitt öra.
- Satt på ett café i 4 timmar och skrattade nästan konstant med mina bästa.
- Fick fina fina fina födelsedagsbrev av mina vänner. Ett luktade gott av parfym och det gör det fortfarande.
- Tittade på Highway och dog pga Jake och Jareds perfektion, jag kommer nog aldrig hämta mig.
- Lovade mig själv att jag en dag skulle se Thirty Seconds to Mars om jag så skulle dö på kuppen.
- Hade nästan svart hår och klippte mig kort.
- Träffade nya, roliga människor.
- Hatade matte mer än livet och hade seriösa tankar på att bränna upp dem.
- Gjorde fylleinlägg på min dagboks-blogg "jag är fortfarande förgiftad. ramlade inför en hel hög med människor. på marken. på rumpan. jag hatar nyköpingskommun som inte kan sanda ordentligt. nu har jag svinigt ont i huvudet och inatt jag ska drömma om någon jag inte får.
god natt världen. puss och tack.
ps. det har kliat i min näsa HELA kvällen och jag har ingenaning om varför. hm."
- "föresten så är jag över honom nu. från och med tolvslaget så var han borta från min hjärnbalk."

FEBRUARI - "music is the strongest form of magic"
- Skolan åt upp mig innifrån.
- Päronshots.
- Citerar "Mars är det enda som håller mig uppe".
- Fotade nästan aldrig.
- Blev moster till en fantastisk liten flicka som fick namnet Filippa.
(- Höll i ett bäbis för första gången i hela mitt liv och var rädd.)
- Började gymma.
- Friade till Jared Leto på twitter.
- Gick leendes till skolan.
- Ville bort och stanna på en och samma gång.
- Gråtskrattade inne på en krogtoalett och var inlindad i papper.
- Saknade min Stockholmsbrud mer än allt.
- Citerar "Zombies förstör mitt liv".
- "En gigantisk stjärnhimmel och det enda jag kan tänka på är när jag står där bland hundratals människor och skriker NO NO NO NO."
- Donnie Darko.
- Hade brevvänner.
- Fick reda på att Thirty Seconds to Mars skulle komma till peace and love och jag har aldrig varit med om en större känsloexplosion. Skrev två dagar innan bandsläppet att "om det finns någon gud. om det finns någon gud så snälla säg att de kommer till sverige. isåfall kan jag dö lycklig.".
- Bob Dylan.
- Snurrade hem sena helgnätter
- Insnöad och känslokall månad.
.
MARS - "jag suger kuk och kommer antagligen bli en galen kattkvinna som jobbar som fiskrensare"
- Dog den största marsdöden någonsin (trodde jag ja).
- Fick en bäbis att somna till vox populi.
- Hade en galet stor crush på en lärare.
- Vin.
- Blev rädd för migsjälv.
- Cyklade för första gången 2011.
- Gjorde min första tatuering och var stoltast i världen.
- Skrev fylletweets. fylleinlägg. fyllesms. "01:05 "jag behöver något starkare"
01:53 "men det behöver jag med. är det här allt så dör jag."
01:55 "verkligen. jag orkar bara inte. inget epelepsiljus i världen kan hjälpa mig nu"
02:02 "vi går ut och brinner upp i natten och skyller allting på våra fyllehuven, men egentligen vill jag bara att någon ska älska mig tillbaka."
ibland kan fyllekonversationer vara det finaste som finns."
- Tydligen så skulle Bob Dylan komma till Peace and Love och jag dog lite.
- L490 blev mitt livs intro.
- Mina hörlurar gick sönder -> döden.
- Upptäckte att Shannon Leto inte bara var ett par ögonbryn.
- "jag fick aldrig se dina ärr. fast det behövdes inte. för jag visste exakt hur jag skulle läka dem ändå."
- Hade ångest över matte. Som vanligt.
- Hela mars var bara som en stor dimma.

KÄRA TOLVÅRIGA JAG

lyssna på DEN HÄR låten så blir allt mycket bättre.

THIS DIRTY TOWN WAS BURNING DOWN IN MY DREAMS

om att vara borttappad och inte veta vägen tillbaka igen.

WORDS

förut kunde jag hitta tusentals synonymer till det jag kände. nu finns plötsligt inga.

FNISS I HALSGROPEN

och stjärnhimmel.

SETT I MIN DAGBOK

"ETT ÖGONBLICK: idag när jag kom hem. sprang jag fram till min stationära dator. vred upp volymen på mina halvdassiga högtalare. klickade på (ni vet redan vilkas) spellista och satte mig på sängen. sen grät jag i en halvtimme. ni vet fulgrät. med hulkningar och dra-i-håret, hela den grejen. och skratta. jag är så jävla lycklig. och ingen pundare i hela världen skulle kunna slå det här.
där har ni ert jävla ögonblick. så himla äkta."

NÅGOT JAG ÄLSKAR

trycker in hörlurarna så långt in som det går även fast det skaver och mina sunkiga iphone hörlurar egentligen inte fungerar som de ska. mina nedbitna naglar letar sig igenom ipoden till en spellista vid namn andas.
mörket jag varit rädd för skrämmer mig inte längre. jag har gått den vägen och sen tillbaka. det är sjukt att en låt kan ge mig motivation till allt. för som någon sagt, "some people pray to god, I turn up the radio".

NÅGOT ANNAT NÅGOT MER

överkonsumerar musik jag inte trodde fanns, ser hur mina converse fläckas mörkare av regnet som aldrig tycks sluta falla.
om tre veckor fyller jag 19. jag önskar bara att någon kunde skaka om mig som en napalmbomb. mina ord förblir osagda och läggs på hög innuti min hjärnbalk.

SILENT PROMISE


ORDLÖS

har färgat håret vintersvart. längtar tillbaka till peace and love hamburgare och trädhäng.

THE LORDS 115TH DREAM


VAD SKA DET BLI AV MIG


NO WORDS


EUPHORIA

kan inte beskriva den här natten.

TATTOO

kom precis på den snyggaste tatueringen någonsin. synd att jag inte kan skaffa fler nu på ett tag eh.

KINGS AND QUEENS

Plagg: mina haremsbyxor med gren enda ner till knäskålarna.

Låt:

 

Fik: Mekka, jag har många tekvällar på nacken där.

Klubb: önskar att jag hade en.

Artist/band:

Man: Shannon Leto, no doubt.

Inredning: allt utom vitt. färg, lp skivor lite här och var och tidningstravar på golvet.

Jag älskar: musik, min ipod, att vara mitt i ett skrattanfall och känna hur mycket lättare det blir att andas efteråt, att vara tilsammans med mina vänner med blinkande ljus och lakridsshots.

Jag brinner för: -kommer inte på någonting alls och känner mig ihålig-

Jag kan dö för: min familj.

Jag trodde aldrig: att jag skulle hitta ett band som jag skulle kunna älska så högt.

Jag vill tro: på mig själv.

Jag hoppas: att jag kan.

Svart/vitt

Fest/Hemmakväll

Bohemiskt/ljust o fräscht

alkohol/alkoholfritt

kladdkaka/morotskaka

chips/godis

Festivalen: peace and love är den enda jag besökt.

Skivan: High end of the low, A beautiful lie, Light.

Julen: Alla jular när man va liten och ovetandes.

Sommaren: 2011.

Hösten: ja inte är det denna i alla fall.

När jag var 16 ville jag: bara bort. lyssna på musik hela dagarna och stänga in mig på mitt dunkla rum där jag slapp va någonannan.


IMPLODE

känslan av att ditt absoluta favoritband, någonsin, ska ta ett uppehåll efter två års turnerande. (vad blir det av mig?)

ANESTHETIZE ALL YOUR HORRORS AWAY


RSS 2.0