YOUR HAND IN MINE

Det va svinkallt ute. Vi hade varit på vår lokala lilla pub där bartendera kan våra förnamn och ger oss gratis drinkar. Jag har alltid kännt mig hemma där, tragiskt nog.
Tror vi hade fått i oss några för många gratis drinkar den kvällen för jag minns att du hade handen på mitt lår hela kvällen trots att alla våra vänner kunde se. Jag minns att jag och min bästa vän gick in på den fruktansvärt sunkiga toaletten och skrek. Jag hade ju spanat in dig så jävla länge nu. 
Baren stängde och vi skulle ju åt samma håll. Jag fick en kram sen var det inte mer med det. När vi kom runt hörnet fick jag en uskällning av min bästa för att FAN LINE varför lät du han gå?? 
Någonstans i mitt alkoholrus tar jag upp telefonen och slår in ditt nummer. Du hade gått och lagt dig redan och jag frågar om du kan komma ner och ge mig en godnattkyss. Han lägger på utan att säga ett ord. Jag springer så att mina frusna oktoberfötter dunkar mot backen. Han ler när han ser mig. 
Jag frågar om han tycker att jag är töntig. Han svarar att det beror på hur man ser på saken sen minns jag inte mer för hans parfym luktade alldeles för gott och hans händer drog sakta genom mitt hår. 
Jag kan inte längre skylla på alkoholrus, hela min värld snurrar.
Jag vaknade för första gången på månader med ett leende.
Ett år har gått och jag vill egentligen bara känna det där ruset igen. Av dig.

RSS 2.0